SEO (Bovenaan in Google)

Hoe optimaliseer ik het aantal bezoekers van mijn website?

(tien toepasbare tips)

1. Doel en doelgroep

Ook al ligt het voor de hand is het essentieel om vooraf te bepalen wat precies het doel en de doelgroep van uw website zijn. Om te vermijden dat u een website maakt die misschien wel goed oogt, maar geen antwoord geeft op de vraag waarom die website er eigenlijk is en voor wie. De site van een hip kledingmerk bijvoorbeeld heeft een trendy uitstraling nodig en is dus bijvoorbeeld niet gediend met een strak design dat mogelijk perfect werkt voor een informaticus.
Een website kan ook verschillende doelen hebben en deze ook combineren zoals informeren, verkopen, motiveren tot het ondernemen van een actie of entertainen. Het is belangrijk om die zaken goed uit te stippelen vooraleer u een website bouwt zodat er uiteindelijk een site komt waarop uw bezoeker zich helemaal thuis voelt.

2. Inhoud inhoud inhoud

Content is alles. Het is superbelangrijk om meerdere redenen. En niet alleen de hoeveelheid content op zich, maar uiteraard ook de kwaliteit ervan. Eerst en vooral omdat de inhoud vragen beantwoordt die de bezoekers zich stelt. Bv. de maat van een rokje, hoe ziet het eruit, met wat kan je het combineren, … of als u een dienst aanbiedt waarom ze precies bij u moeten zijn.
U hebt het wellicht al begrepen. Content kan zowel tekst, foto’s en zelfs video’s zijn. Zolang het maar relevant is, zal Google de inhoud en bijgevolg ook uw website indexeren als interessant. Waardoor u hoger in de zoekresultaten terechtkomt als iemand termen intikt die te maken hebben met uw goed of dienst.

Bovenaan zoekresultaten


3. Content en SEO

Het is belangrijk om die specifieke termen in uw website te verwerken waarop uw potentiële klanten zoeken. Als u die woorden echter opvallend veel gaat gebruiken, zal uw site gekunsteld overkomen en er bijgevolg ook op afgestraft worden. Wees daar dus voorzichtig mee. Niets zo onaantrekkelijk dan een website waar de SEO van afdruipt.
Vermijd ook woorden in uw urls die weinig bijdragen tot de optimalisatie voor de zoekmachines zoals ‘welkom’ of ‘homepage’. Beter is om er een woord in te verwerken die iets zegt over uw goed of dienst.

4. Navigatie en indeling

Naast een kwaliteitsvolle inhoud, zorgt ook de inrichting van uw website voor de mate van soepelheid waarmee de bezoeker door uw site navigeert. Daarom moet over elk onderdeel goed nagedacht worden. Temeer omdat dit niet alleen gevolgen heeft voor de waardering van uw potentiële klant, maar ook voor de conversie (meer daarover in puntje 7).
Volgens eye tracking analysis kijkt een bezoeker van uw site volgens een F-vorm. In enkele seconden beslist de bezoeker ook, vaak onbewust, of hij op uw site blijft hangen of de site onmiddellijk verlaat. Daarom dat het ook zo belangrijk is
om te weten hoe een bezoeker een website scant en vervolgens uw website zo in te richten dat uw belangrijkste info daar komt waar uw bezoeker het gemakkelijkst naar kijkt, en dat is dus in de linkerbovenhoek.
Ook een logische indeling is heel belangrijk zodat bezoekers op een eenvoudige manier kunnen doen waarvoor ze in de eerste plaats naar uw website kwamen. Binnen de 3 seconden moet de bezoeker op de finale aankooppagina kunnen terechtkomen. Vandaar dat voldoende buttons inbouwen om door te klikken essentieel is.

5. Beleving en uitzicht

Als er al een huisstijl of logo bestaat, is het logisch dat u de website daaraan aanpast. Als u van nul start is het sowieso belangrijk dat alles op elkaar afgestemd wordt zodat de verschillende elementen van de communicatie elkaar versterken. Als u zo te werk gaat, zorgt dat namelijk voor herkenbaarheid en vertrouwdheid.
Het gebruik van de juiste kleuren is ook van belang. Ze beïnvloeden ons gevoelsmatig. In een zakelijke context zoals bij informatici, boekhouders, … wordt bijvoorbeeld vaak blauw gebruikt omdat dit o.a. zekerheid uitdrukt, rood zie je bij firma’s die brandblusapparaten verdelen door de voor de hand liggende relatie met vuur, paars in spirituele sites enz.

Als achtergrond is de aangewezen kleur wit omdat die het meest mogelijkheden biedt om verder met kleur te spelen, het laat de rest beter uitkomen en leest ook rustiger.


6. Even geduld a.u.b.

Beetje zoals in de telefonische wachtrij staan bij een Telecom operator. Supervervelend als de website te traag laadt. Het staat met stip op nummer 1 van redenen waarom bezoekers een site vervroegd te verlaten waardoor de eigenaar ervan de hoogstnodige inkomsten mist.

Uit onderzoek blijkt dat onderbrekingen van maximum 1 seconde aanvaardbaar zijn. Alles wat trager laadt is dat niet. Een opmerking hierbij is dat een pagina die vandaag snel laadt dat daarom morgen niet is. Belangrijk dus om de laadtijd van pagina’s regelmatig na te kijken.

7. Conversie scoort

Fijn als uw website veel bezoekers aantrekt, maar uiteindelijk gaat het over de hoeveelheid daarvan die daadwerkelijk tot aankoop of actie overgaat.

Er zijn een aantal dingen die u kan doen om bezoekers daartoe aan te zetten zoals het aankoopproces zo eenvoudig mogelijk houden door genoeg klikmogelijkheden te voorzien, goede foto’s met eventueel uitzoom mogelijkheid en duidelijke productomschrijvingen te plaatsen, belangrijke info zoals verzendkosten en levertijden eenduidig te vermelden, enz.

8. Contactmogelijkheden

Zoeken naar hoe u de eigenaar van de website kan bereiken of contacteren, is heel vervelend en kan ook een reden zijn waarom de bezoeker uw website voortijdig verlaat. Een aparte contactpagina met een specifiek contactformulier is absoluut geen luxe, wat niet uitsluit dat u de contactgegevens ook bijvoorbeeld nog eens onderaan op elke pagina kan zetten of alvast op de homepage.

9. Mobiele gebruikservaring

Bezoekers gebruiken meer en meer mobiele apparaten om websites te bekijken. Zelfs al meer dan via vaste apparatuur. Waar het vroeger een leuk extraatje was als websites responsive design integreerden is dat door de grote opmars van smartphones en iPads een must geworden tegenwoordig. Als u wil mee zijn kan u gewoonweg niet meer zonder. Houd er dus rekening mee.

10. De favicon

Nog iets dat niet meer mag ontbreken op uw website is de favicon. Dit is een miniatuurafbeelding die links op het tabblad getoond wordt. Deze afbeelding zorgt ervoor dat je logo altijd in beeld blijft en maakt het voor een surfer gemakkelijk om van het ene tabblad naar het andere te switchen.

favicon voorbeeld


Bovenstaande tips zijn alvast een mooie start, wat niet wegneemt dat er nog heel wat te zeggen valt over goede websites. Wil u meer info? Neem dan contact op met ons en we helpen u met plezier verder.

Vraag meer info
Istanbul Escort Girls
bodrum escort istanbul escort istanbul escort istanbul escort adana escort porno porno
tca peeling
adana bayan escort
porno izle porno